نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4160
-
الف
+

«پروانه معصومی»: اگر لازم باشد «حاتمی کیا» پیشنهاد بازی در سریال «موسی ع» را به من می دهد

«پروانه معصومی» درباره راز ماندگاری سریال «یوسف پیامبر» و حضورش در سریال در حال تولید «حضرت موسی(ع)» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «پروانه معصومی» جزو بازیگران گزیده‌کار سینما و تلویزیون در ایران است که معمولا انتخاب‌های خوبی داشته و با نقش‌های مختلف دریاد مخاطبان مانده است.

سریال « امام علی (ع )»، «مسافر ری» و «یوسف پیامبر(ع)» نیز آثار تاریخی محبوب و ماندگار در کارنامه این بازیگر هستند. 

وی طی یک مصاحبه در خصوص بازی در نقش بانو «تیه» در سریال «پوسف پیامبر» اظهار داشت: هرکدام از این آثار جایگاه خاص خودش را برای من دارد و نقش‌هایی را که در آن‌ها بازی کردم، دوست داشتم. مثلا در «یوسف پیامبر(ع)» از قدرتمندی و پایدار بودن «بانو تیه» خوشم می‌آمد.

بانو معصومی در مورد راز ماندگاری این سریال بیان کرده است : این سریال به قرآن وابسته بوده و  این که مرحوم «سلحشور» خیلی به کار اهمیت می‌داد.

وی افزود: من ساعت ۶ گریم می‌شدم، صدای تلاوت قرآن او را از اتاق روبه‌رو می‌شنیدم. یعنی به نوعی منزه سر کار می‌آمد که خیلی ارزشمند بود. فکر می‌کنم تمام این‌ها پشتوانه کارش شده است.

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» در مورد حضورش در سریال در حال ساخت «حضرت موسی(ع)» عنوان کرده است : آقای «شورجه» قبل از بیماری شان پیشنهاد بازی در نقش «آسیه» را به من داده بودند و من هم  پذیرفتم، فعلا که آقای «حاتمی‌کیا» کارگردان سریال هستند و من افتخار می‌کنم اگر با ایشان کار کنم.

پروانه معصومی در ادامه افزود : هنوز چون فعلا دارند فلم نامه را بازنویسی می‌کنند. آقای حاتمی‌کیا اگر لازم باشد، از من دعوت می‌کنند، اگر هم لازم نباشد که دعوت نمی‌کنند.اگر از من دعوت کردند می‌پذیرم، اگر دیدند مناسب نیستم که هیچ، بسیار آدم شایسته‌ای هستند و من سر تعظیم در مقابل شان فرود می‌آورم.

پروانه معصومی، با نام پیشین سکینه کبودر آهنگی، در سال 1323 در تهران متولد شد. وی تحصیلاتش را در دانشکده‌ی زبان‌های خارجی دانشگاه شهید بهشتی به اتمام رساند و در سال 1350 با ایفای نقش در فلم کوتاه «سفر» قدم به عرصه‎ی تصویر گذاشت.

از جمله افتخارات این هنرمند، می‌توان به دریافت لوح زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فلم‌های «گل‌های داوودی»، «شکوه زندگی» و «جهیزیه‌ برای رباب»اشاره کرد.

او در سریال هایی چون «پلیس جوان» (1380)، «یوسف پیامبر (ع)» (1387)، «ماه عسل» (1388)، «ملکوت» (1389) و «راز پنهان» (1391) و فلم‌هایی چون «ناخدا خورشید» (1365)، «ملاقات» (1365)، «سال‌های خاکستری» (1367) «مسافر ری» (1379)، «وعده‎ی دیدار» (1382)، «سفر به هیدالو» (1384) و «ساکن خانه‎ی چوبی» (1391) به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.

گفتنی است سریال های «ملکوت»، «یوسف پیامبر(ع)»، «کوچک جنگلی»، «پلیس جوان»، «تا صبح» با نقش آفرینی «پروانه معصومی» از آی فیلم2 نشر شده است.

بیشتر بخوانید :

آخرین اخبار از از سریال «حضرت موسی(ع)»

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» از نقشش گفت

«پروانه معصومی»: ضرورت بازگشایی سینماها در وضعیت فعلی کرونا را نمی‌فهمم

ناگفته های کرکتر «همسر فرعون» از سریال «یوسف پیامبر»

م ا 

 

نظر شما
ارسال نظر